Vědomé dýchání

"Jste-li pánem svého dechu, nikdo Vám nemůže ukrást váš vnitřní klid" neznámý autor

Breath

 

Dýchání je základ vědomého vnímání přítomnosti. Může vám pomoci zpomalit, zklidnit svou mysl a přenést vás do přítomného okamžiku. Strachy, obavy, bolest existují jen v minulosti nebo v budoucnosti. 

Existuje řada způsobů jak vědomě dýchat. Můžete začít tím, že si dýchání budete uvědomovat. Představujte si dýchání jako vlny- dechová vlna přichází a zase odchází. S každých výdechem můžete poslat pryč i vaše myšlenky týkající se minulosti a budoucnosti. Soustřeďte se pouze na nádech .. a na výdech. To je vědomé dýchání.

Objeví se myšlenky, které přicházejí s dýcháním. Nechte je přicházet a odcházet a obraťte svou pozornost zpět k dýchání. Nevyčítejte si, že se objevují, jen dýchejte dál. 

Zkuste provádět vědomé dýchání po dobu jedné nebo dvou minut několikrát denně. Třeba ráno, když se oblékáte, na cestě do práce, u šálku čaje, než jdete spát atd.

Existuje několik způsobů jak se zaměřit na dýchání. Vyzkoušejte a  uvidíte, který vám bude nejvíce vyhovovat.

 Breathing-communication

Praxe:

Vnímejte svůj dech. Položte si ruku na hrudník a vnímejte svůj dech....jak proudí dovnitř do těl a zase z těla. Vnímejte jeho přírozený rytmus. Uvědomujte si chlad vzduchu, který vdechujete a teplotu vzduchu, který vydechujete.

Dýchejte pomalu a zhluboka. Začněte normálním dýcháním a potom postupně prodlužujte nádech na dobu, než napočítáte do pěti. Následně zadržte dechpo dobu, než napočítáte do tří, potom pomalu vydechněte (ústy). Jakmile provedete úplný výdech, dvakrát nadechněte a vydechněte v normálním rytmu a potom celý cyklus zopakujte. Je to jakobyste kouřili cigaretu, ale bez cigarety. 

Střídejte dýchání. Zacpěte si prstem jednu nosní dírku. Proveďte dlouhý nádech volnou dírkou, potom ji ucpěte prstem a pomalu uvolněte první nosní dírku, proveďte pomalý výdech. Snažte se, aby výdech byl co nejpomalejší.

Použijte představivost. Nadechněte se, jako byste vdechovali vůni květin. Poté vydechněte, jakobyste chtěli vyfouknout bubliny. Nebo si představte, že váš výdech dosahuje až na konec vesmíru a odtud zase proudí dech do Vašeho těla. Nebo vyzkoušejte barevné dýchání: představte si barvu dechu, který proudí nejen do vašich plic, ale i do celého těla. 

Počítejte pozpátku. Zhluboka se nadechněte, když vydechujete, počítejte od devíti..děvet, osm..sedm..atd. V dalším dechovém cvičení od osmi, v dalším od sedmi. A tak postupujte dál, délku nádechu přizpůsobte číslu, od kterého počítáte.

uživatelský obsah - vždy jako první článek!!!

telefon

704 053 743

info@lunata.cz

---sociální sítě---

https://www.facebook.com/pg/Lunata-Praha-737368396443841/services/?ref=page_internal

Možné způsoby platby:

- hotově

- na úet

- stravenky 

.